NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Teddy1975
#1498540
När min mekaniker bytte bränslefilter kunde han inte heller få ut all luft. Det tog cirka 5 minuter, allt ström på batteriet samt två extra batteri boosters att få igång motorn.
av sOFFe
#1499903
Jag har för säkerhets skull fyllt i 10 liter diesel till så nu säger bilen att det är 24 liter i tanken.
Jag har kopplat sug på utgående slangen från bränslefiltret och sugit så det inte kommer någon luft.
Kan filtret bli så tätt att bilen helt plötsligt inte startar? Den gick utan problem innan detta felet.
av sOFFe
#1499905
Ska det komma bränsle i returslangen från pumpen när man kör på startmotorn (den slangen som går bakom bränslefiltret)?
Det kommer iaf inget bränsle i den returslangen när jag kör på startmotorn.
av Alx
#1499927
Man behöver vakuumsuga ur den gröna returkopplingen. Jag kör med en biltema bränsleslang med blåsa till båt och pumpar tills det kommer diesel ur den. Då startar det alltid. Går inte snabbt med en sån så tålamod är bra att ha.
av sOFFe
#1500002
Tack för svar!
Jag har provat suga ur returkopplingen men det går inte, helt stopp. Som att det inte går suga genom pumpen så att säga. Jag har alltså bara lyckats lufta fram till pumpen kan man säga
av SWEPSIII
#1500107
Bytte filter förra helgen, och som nämnts tidigare luftade jag returen. Försökte först med blåsa som föreslagits här, men lyckades inte. Antagligen för dåligt tålamod. Men jag kopplade den luft drivna bromsluftaren och då gick det bättre. Billig på Biltema, men vet inte om den är gjord för diesel. Men med den inkopplad så vred jag på nyckeln. Efter bara ett par sekunder hoppade den igång och stängde snabbt av. Det fyllde på ganska snabbt i bromsluftaren behållare, men sen var det bara att koppla ur och köra som vanligt.
av sOFFe
#1500549
Så det ni säger är att man ska kunna suga i returslangen och på så vis dra fram diesel genom pumpen?
Ska man kunna göra det med tändningen avstängd?
Vad kan det isf vara för fel om det inte går suga i returslangen, det är typ stumt, stopp.
av bananas
#1500572
sOFFe skrev:Så det ni säger är att man ska kunna suga i returslangen och på så vis dra fram diesel genom pumpen?
Ska man kunna göra det med tändningen avstängd?
Vad kan det isf vara för fel om det inte går suga i returslangen, det är typ stumt, stopp.
Ja, jag har gjort det flera gånger den senaste veckan. Jag började med en handpump men var för lat så jag bytte till bromsluftaren ( https://www.biltema.se/bil---mc/bilverk ... 2000031634 ) med kompressorn och det funkade fint.
av Nenne2
#1502084
Hej hur har det gått fick du någon ordning på det med att få fram diesel till returen, jag har samma problem får inte fram diesel dit
Tacksam för svar
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]