NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sOFFe
#1485604
Har kollat bränsletryck med felkodsläsaren och det finns bränsletryck och det höjs när jag kör startmotorn.
Kan det vara något som ger signal till spridarna att öppna, som inte funkar som det ska?
av Alx
#1486339
Den kommer inte starta om den är trasig. Vet inte om elektroniken är så smart att du får motorlampa på den men troligtvis inte. Den drar bara starten och väntar på att givaren ska ge en signal.
Användarvisningsbild
av freddan113
#1486372
Jag är övertygad om att du har luft i bränslet, jag hade en v50 med samma motor, bytte filtret o skulle lufta, hade ett h-vete med det ska jag säga, efter många svordomar så såg jag att röret som går från filterhuset till högtryckspumpen är ju genomskinligt om du tittar där det går upp mot pumpen. iallafall så såg jag att där kom det bubblor där när luftade, plaströr torkar med tiden och sprickor kan uppstå. jag bytte hela röret, luftade, det tog tid o få igång den men det gick. kolla detta.
av sOFFe
#1486376
Tack, jag har redan kollat och det kommer inte bubblor i den slangen.
De gånger bilen startar så går den igång som om ingenting har hänt så jag tror inte att det har med luft att göra.
av Marnlasse
#1486393
kolla kamaxelgivaren beträffande smuts och om det går att justera den närmare. (jag hadde detta problem på min v50 1,6d , jag rengjorde och justera närmare och det funka ca 2mån sen fick jag byta givaren )
av sOFFe
#1486605
Jag har haft loss och kikat på kamaxelgivaren och den såg helt ok ut, jag torkade av den och satte tillbaks den men bilen startade ändå inte.

Jag beställde en ny kamaxelgivare igår för den gick bara på en dryg hundring.

Jag har nu även provat att bogsera igång bilen men det gick inte. Har även provat att dra ur sladden på lmm utan skillnad.
Har tagit loss elcentralen under instrumentbrädan på passagerarsidan och rengjort alla kontakter och anslutningar (har inte monterat tillbaks den ännu men såg inget som såg konstigt ut och alla kontakter satt ordentligt fast)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]