NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1484014
@OscarL, Det är samma ja. De gånger jag gjort det har jag lossat batteriets minuspol sedan satt mig i förarsätet och vinklat in en spårmejsel ovanifrån och sedan vinklat den mot mig, typ som att man skulle begått harakiri med mejseln och sedan tryckt till. Samma på undersidan och växlat mellan att göra så på ovan och undersidan tills den lossnar. Man får så klart vara lite extra försiktig då det är en airbag där men det är så jag gör och det har fungerat för mig flertalet gånger
#1485538
Micce1980 skrev:@OscarL, Det är samma ja. De gånger jag gjort det har jag lossat batteriets minuspol sedan satt mig i förarsätet och vinklat in en spårmejsel ovanifrån och sedan vinklat den mot mig, typ som att man skulle begått harakiri med mejseln och sedan tryckt till. Samma på undersidan och växlat mellan att göra så på ovan och undersidan tills den lossnar. Man får så klart vara lite extra försiktig då det är en airbag där men det är så jag gör och det har fungerat för mig flertalet gånger
Då var det klart, 250 kr för en ny knapp, enkelt att byta och 3500 för Bilia att låsa upp (då skall det sägas att det var 1500 kr i felsökning), otroligt!

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]