NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1481500
kebabpizza skrev:Du måste koppla mätaren först och sedan vänta.
@kebabpizza, Du hade rätt, pinsamt av mig, det var tid som krävdes för att den skulle gå ner i Amp förbrukning, drar 0,1. Skall mäta batteriet imorgon 12.7 när jag nu lämnade det. Är det 12.7 imorgon också så är det inte tjuvström

Då är jag eventuellt tillbaka på ruta 1 med problemet som gäller min Dieselvärmare som går hur bra som helst men slukar batteri 1 start dränerar ett nytt batteri till 12.0 och värmaren slås av
du har inga funderingar där?
#1481508
Batteriet är inte bytt än väl?
Även om det mäter bra i vila så är det ju först under belastning, speciellt i kyla, som det visar sig från sin rätta sida så att säga.
Se om du kan få fatt på en riktig batteritestare.
Att värmaren med kringutrustning drar för mycket ström är också tänkbart.
#1482436
Såg inte om du har bensin eller diesel men om det är diesel så har väl den en Eberspächer d5ws? Sitter monterad på torpedväggen på högersida. Vanligt fel på dessa att lödning på kretskort behöver lödas om. Det finns mycket information och lösningar till detta på diverse forum. Lödpunkten som är problem med är till förbränningsfläkten så symptom är i så fall att den går ibland / ibland inte.
#1484004
@motoauto, @kebabpizza, Det var inte tjuvström, den gick ned när jag mätte som du sa kebabpizza . . . . det är nog mycket riktigt som motoauto säger att det är lödningen, tyvärr har jag inte kompetensen till att fixa det själv så jag åker nog på 10 000 kr för att laga den. . . .

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]