- ons 24 nov 2021, 19:54
#1475617
Hej!
Jag har en V50 D2 -11 där batteriet dog idag. Inga konstigheter med det eftersom batteriet är orginal och har sålledes 10 år och 20k mil på nacken.
Jag tänkte, byta batteri fixar jag väl själv så ringde verkstan för att köpa ett, då säger verkstadskillen att byta kan man göra själv, men om det sitter en liten svart låda på minuskabeln med en vit etikett på så måste man in med bilen och göra nånting med datorn efteråt. Jag kikade och jag hade en sån grej på minuskabeln. Vad exakt handlar det här om? Är det nödvändigt? Bilen har ej start och stoppfunktion.
Vänliga hälsningar
Henrik
Jag har en V50 D2 -11 där batteriet dog idag. Inga konstigheter med det eftersom batteriet är orginal och har sålledes 10 år och 20k mil på nacken.
Jag tänkte, byta batteri fixar jag väl själv så ringde verkstan för att köpa ett, då säger verkstadskillen att byta kan man göra själv, men om det sitter en liten svart låda på minuskabeln med en vit etikett på så måste man in med bilen och göra nånting med datorn efteråt. Jag kikade och jag hade en sån grej på minuskabeln. Vad exakt handlar det här om? Är det nödvändigt? Bilen har ej start och stoppfunktion.
Vänliga hälsningar
Henrik