NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av WilliamAndersson
#1476525
Får kolla på en sån där fm sändare, jag läste någon stans att man kan få tag på kablar till högtalare i bakdörren i nedre delen av b stolpen så slipper man montera ner hela radion, vet du hur man får bort den nedre delen? Har ryckt lite i den med vet inte
Användarvisningsbild
av HCP
#1476527
WilliamAndersson skrev: tis 30 nov 2021, 13:55 Får kolla på en sån där fm sändare, jag läste någon stans att man kan få tag på kablar till högtalare i bakdörren i nedre delen av b stolpen så slipper man montera ner hela radion, vet du hur man får bort den nedre delen? Har ryckt lite i den med vet inte
Ta lös plastlisten i dörröppningen fram och bak, har för mig dessa sitter över B-stolpens kåpa + ev. gummilisten, minnet sviker lite.

Sen ska den stora plastkåpan på B-stolpen inåt bilen, den sitter rätt rejält och är även hakad under den övre delen, så va försiktig. Det krävdes rätt hårda ryck minns jag.
Användarvisningsbild
av HCP
#1477232
WilliamAndersson skrev: lör 04 dec 2021, 14:09 Hur går jag in plus kabel i bilen
Står du framför bilen o tittar på motorn så har du en gummi-genomföring på vänster sida en bit ner.
Kommer ut bakom handsfacket.

Jag kör med fet kabel så jag fick borra nytt hål dock.
Användarvisningsbild
av WilliamAndersson
#1477280
Tack!
Jag lyckades få igenom den genom att göra ett hål i den gummi saken där alla kablar kommer in under handsfacket, inte de lättaste men de gick.
Användarvisningsbild
av WilliamAndersson
#1477283
Jag har infogat en bild på kablen som kopplas till radion, är det i dem jag ska koppla högnivå till lågnivå omvandlaren?
Bilagor
radio kabel.jpeg
radio kabel.jpeg (2.06 MiB) Visad 161 gånger
Användarvisningsbild
av WilliamAndersson
#1477286
Gissar att det är Vit-röd tvinnad med Grå-röd till höger fram och Vit-svart tvinnad med Grå-svart till vänster fram men behöver ström till omvandlaren också, det kanske är bäst att ta från cigarett uttaget?
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]