NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1474989
Hej idag började min v50 bete sig märkligt. När jag startade bilen imorse lät motorn högre än vanligt och skakade något jävulusiskt. Vid utbackningen var bilen nästan också skakande precis som om motorn skulle dö trots att varvtalen låg över 1000. Sedan gick det som vanligt när väl körde iväg. Efter jobbet var det samma grej. Högljudd och skakande vid start och utbackning. Kändes lite slöare än vanligt också men det kan bara ha varit att jag inbillade mig. När jag kom hem testade jag att backa lite på parkeringen men det gick som vanligt. Inga lampor lyser. Vad tror ni felet kan vara?
Tack på förhand
Edit: V50 2011 D2
#1475003
Tändspole är en första tanke som bara vill fungera lite sådär när den själv vill.
#1475023
Bilen har gått 19500 mil. Förra bilen jag hade (Skoda Fabia) där gick en tändspole vid 20000. Men det var inte riktigt samma effekt då. Då hackade bilen sig fram vid gaspådrag, slö i gasen och en bränsleförbrukning upp i höjden. Kan det ändå vara tändspolen? Servade bilen bara för 1 månad sen och de såg inget då. Jättekonstigt allt detta.
Stigande tomgång.

Min tomgång stiger vart efter motorn blir va[…]

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Har du certifikat så vet jag att Volmat s&au[…]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]