NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1471422
Svårt att säga tyvärr då vårat FB tog den största kostnaden. Det jag la till utöver självrisk och de felande delarna styrenhet, fläkt (och brännkammre. Tydligen byts denna alltid) var att även byta flamvakt och glödstift när allt ändå var nere. Det kostade ca 3000:- inkl 691:- i arbetskostnad.

// Jonas
#1471642
De 3000:- var för delar (glödstift och flamvakt) och arbete jag betalade för att byta delar utöver de som felade och hade satt felkoder. För de felande delarna (styrenhet, fläkt och brännkammare) betalade jag 1500:- i självrisk.
Läs ut ev. felkoder du har hos Volvo och få kostnadsförslag är mitt råd.

// Jonas
#1471938
Jag köpte en bättre begagnad brännare med garanti på Bildelsbasen från en MY12:a med få mil på mätaren när min började gnälla om fläkten vilket brukar vara tecken på att styrkortet börjar ge upp, min Volvohandlare, menade på att timkostnad för renovering och delar kan skena iväg om man ska betala själv, och det fanns fastpris för montering/demontering av enheten, kostade 1260kr på en D5, men de kan sitta lite olika illa till på olika motorer. Den gamla brännaren kan man renovera själv i lugn och ro eller sälja, min gamla hamnade i en kompis SAAB, med hans gavel/styrkort, funkar fint där fortfarande!
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]