När mina gick av köpte jag båda modellerna och lämnade tillbaka de ena.
Det var noll och noll skillnad på dem, möjligen var "brunnen" lite djupare på den ena där bulten ska sitta till dämparen. Jag tog den som såg mest lik den befintliga bara.
Kan dock inte hjälpa dig med vilken just du ska ha.
Palla upp bilen och bort med hjulet.
Lätta på bulten som håller dämparen nedtill och ur med bulten. Tipsar om rostlösare o gå o ta en fika en kvart.
Eller börja spraya nån dag innan, du kommer åt den bakifrån om du ställer dig på knä vid hjulet.
Två bult längst upp i hjulhuset på var sida om dämparen, bara lossa och ta ner dämparen.
Flytta över fästet till det nya. En del dämpare får man hålla emot i mitten med insex eller skiftnyckel (flat mothåll).
Glömde: Jag fick köpa en speciell ringnyckel i size 18 tror jag det var, som är djup på ringdelen, annars fanns ingen plats för att hålla mot när man drog åt muttern på dämparen. Tänk på att olika dämpare kan ha olika size på muttern, så ta inte mitt ord på 18mm som lag
Såhär
Tar max 20min per sida, och då är kaffe o paus för svordomar när de sitter fast lite extra på nedre bulten inräknat