NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LKPG
#100651
Låter som att jag måste kolla upp det där lite mer!

Börjar bli trott på min bil nu. Köpte den begagnad i September, Jag har haft följande fel på bilen….

Strålkastare som slutat fungera
Högerbakdörr gick ej att öppna ( fel på låscylindern)
Barnlåset sluta fungera fick varningsmeddelande hela tiden
AC gjorde imma på rutan, tydligen fel på mjukvaran
Styrboxen till bränslepumpen trasig
Nu vakuumpumpen till bromsarna

Känns som att allt detta handlar om el-fel i bilen börjar tro att jag har ett måndags ex av min bil. Blir extra rädd med tanke på att det är en tidig 04 (03/12/15) och då är bland dom första v50 som producerades. Än så länge har jag inte behövt betala för några av min fel men nu är garantierna slut o risken finns att det börjar kosta i plånboken!

:(
av nscho
#100655
Min S40 2.4i är också tidig, 2003-12-någonting, jag köpte den ny 2004-06. Och mina fel är ganska lika dina:

Strålkastarna gick inte att justera i höjdled (bytt på garanti)
Styrbox till bränslepump
Vakuumpump till bromsarna

Har inte testat barnlåset. Men när den var inne för byte av styrboxen sa mekanikern faktiskt att jag hade en varningsindikation från låset på förardörren, men så länge den funkar kan det vara en felaktig indikation. Det bli väl nästa grej som strular...

Så det kanske är så att vi har haft de vanligaste felen på de tidiga modellerna. Förhoppningsvis är de avklarade nu. Jag vet att taskig mjukvara orsakade en del problem för andra tidigare, men det problemet borde vara borta nu.
Vi som beställt nya XC60

Apropå färger / kulörer är Br[…]

Är det värt pengarna att montera en s[…]

Köpråd V60 etanol

Fanns 2.5FT på V60 över huvud taget? […]

Ännu en uppdatering: Satte tillbaka original[…]