NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mortimer
#1467038
Det är en Volvo Närverkstad som gett mig 1700kr. Mekonomen var 1kr billigare. Den stora Volvo verkstaden på orten skulle ha 2900kr.
av Okalettos
#1469403
Nu ska min termostat också bytas, om en vecka, på volvoauktoriserad verkstad (Stendahls) för 1800 kr, dvs hälften mot Bilia :P.. Vet inte varför det skiljer så mycket, kanske Bilias metodbeskrivning säger att insugsgrenrören måste demonteras..
Senast redigerad av 1 Okalettos, redigerad totalt 0 gånger.
av classeboy
#1470263
Jag bytte termostaten på min V50 1,8f 2007 för två år sedan. I början gick tempen upp till mitten men det senaste året har den åter börjat stanna 1/2 hack innan mitten.
Innan termostaten byttes stannade nålen 1,5 hack från mitten så lite bättre blev det ;-)
Termostaten byttes på Volvoverkstad för 900 kr.

Mvh
av Nikkeluring
#1518595
Väcker liv i denna igen!

Har en S40 2007 2.0 där jag tänkte byta termostat. Den sitter tyvärr på det dåliga stället (nere till vänster under insugsgrenröret).
Någon med termostaten på samma ställe som lyckats byta den själv och HUR isåfall?
Finns det något annat sätt än att demontera insugsgrenrör? Känns omöjligt att komma åt alla 8 bultarna till grenröret, där är hur trångt som helst... Komma åt underifrån kanske?? :-)
av Okalettos
#1518612
Nikkeluring skrev: ons 09 nov 2022, 18:30 Väcker liv i denna igen!

Har en S40 2007 2.0 där jag tänkte byta termostat. Den sitter tyvärr på det dåliga stället (nere till vänster under insugsgrenröret).
Någon med termostaten på samma ställe som lyckats byta den själv och HUR isåfall?
Finns det något annat sätt än att demontera insugsgrenrör? Känns omöjligt att komma åt alla 8 bultarna till grenröret, där är hur trångt som helst... Komma åt underifrån kanske?? :-)
Min verkstad lossade ett eller två motorfästen och vred motorn lite för att få lite mer utrymme.. Vete tusan dock om jag hade vågat själv 8-)

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]

XC - Rear axle sensor

Hej! Har en XC60 -2015 som har visar symbol att […]