NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1456943
Nja, detdär va inte mycket till rörelse.

Kollat de stora bussningarna till subframe?
När du skrev länkarmar, bytte du de stora bussningarna i bakkant på länkarmen också? De brukar följa med men jag har faktiskt sett de som pressat på nya armar på gamla bussningar på en verkstad :-D
#1457012
HCP skrev: mån 02 aug 2021, 22:28 Nja, detdär va inte mycket till rörelse.

Kollat de stora bussningarna till subframe?
När du skrev länkarmar, bytte du de stora bussningarna i bakkant på länkarmen också? De brukar följa med men jag har faktiskt sett de som pressat på nya armar på gamla bussningar på en verkstad :-D
Ska iväg idag o få den på lyft så man kan kolla vidare,
Länkarna byttes till helt nya med nya bussningar osv :)

Blir tokig på dehär hahah :(
#1457315
Hade samma problem som du för 2-3år sedan, vibrationer i ratten, drivaxelbyte är tydligen en barnsjukdom på dessa bilar v50/s40.

Hade sänkt samt 19tum, även spräckt fjäder.


Känns som hela bilen är underdimensionerad mot andra Volvos.

Fick tips att det kunde va 19tum som gör att det vibrerar, tror jag hade 225/35/19.

Sålde bilen och varit nöjd i 3år :-)
#1457347
Ingen felsökning innan byte av delar? Kände du nåt fel på axeln? Har du känt på axeln nu? Själv känner jag ett litet glapp i höger axel jämfört med vänster. Tycker det är ett glapp vid gas/motorbroms som stör mig trots byten av alla motorfästen och har börjat misstänka axlar eller länkarmsbussningar…
#1457740
20FJan skrev:Ingen felsökning innan byte av delar? Kände du nåt fel på axeln? Har du känt på axeln nu? Själv känner jag ett litet glapp i höger axel jämfört med vänster. Tycker det är ett glapp vid gas/motorbroms som stör mig trots byten av alla motorfästen och har börjat misstänka axlar eller länkarmsbussningar…
När jag bytte högra kände jag att de vart som ett glapp ungeför upp o ner o åt sidan.. svårt o förklara men kändes iallafall som att de inte var något som stämde vilket visa sig vara helt rätt.

Länkarmarna såg man på bussningen att dom var slut samt leden som sitter fast i själva paketet.

Denna bilen e bara otur.. Krockade i onsdags med bilen så nu väntar jag på få verkstadstid i semestertider.. Pff blir så trött på den hahah :/

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatio[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]