- sön 25 jul 2021, 21:36
#1455768
Sett nu på senare tid på flera amerikanska forum att de helt enkelt tar bort eller minimerar antalet vakuumslangar på sug och turbomotorerna.
Någon som testat detta?
Vad de gör är tydligen att helt ta bort bromsboostern (vad heter den på svenska? :) ) och slangarna till denna, och minimerar de andra så det bara är en slang som går från insuget/plenum till infästningen vid brandväggen.
Tydligen ska boostern inte göra skillnad på bromsförmåga förutom vid akut tokbroms i hög hastighet, men inte ens där verkar amerikanarna märka någon skillnad.
Jag har en hel del bekymmer kring dessa slangar med läckage och det är 2500-4000kr kostnad att byta dessa, så jag klurade på om någon gjort detta och med vilket resultat ?
Man vill ju inte påverka bromsarna känner jag i onödan.
Infogar en bild från amerikanskt forum, alltså inte min. Men exempel på hur det ser ut på en turbobil efteråt.
Någon som testat detta?
Vad de gör är tydligen att helt ta bort bromsboostern (vad heter den på svenska? :) ) och slangarna till denna, och minimerar de andra så det bara är en slang som går från insuget/plenum till infästningen vid brandväggen.
Tydligen ska boostern inte göra skillnad på bromsförmåga förutom vid akut tokbroms i hög hastighet, men inte ens där verkar amerikanarna märka någon skillnad.
Jag har en hel del bekymmer kring dessa slangar med läckage och det är 2500-4000kr kostnad att byta dessa, så jag klurade på om någon gjort detta och med vilket resultat ?
Man vill ju inte påverka bromsarna känner jag i onödan.
Infogar en bild från amerikanskt forum, alltså inte min. Men exempel på hur det ser ut på en turbobil efteråt.
If you can´t convince them - confuse them!
Vida/Dice finns i Sundsvall om du behöver hjälp med utläsning...
Vida/Dice finns i Sundsvall om du behöver hjälp med utläsning...