NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1454827
Jag blir gråhårig...
Volvo V50 1,8f 2004
Har under ca 1år fått upp "Abs/antisladd serv erfodras" den har tänts efter en stund så den har inte varit från start. När jag bytte bromsskivan VF så var den fastrostad så jag bankade en del och tillslut så kapade jag skivan.
Jag bytte även ABS givaren.

Nu till problemet efter bromsbytet så fick jag direkt vid start upp "Antisladd tillfälligt avstängd" och sen efter ca 500m så kommer "BROMSFEL STANNA SNARAST" upp.
Jag har luftat bromsarna också eftersom jag skulle byta bromsvätskan.

Jag har provat att koppla bort batteriet, jag har provat "tvära höger vänster svängar", tvär inbromsning på grus (ABS funkar ej).

Vad tror ni kan vara fel? Min tanke är att något har blivit fel vid bromsbytet eftersom felet inte fanns innan. Jag har letat i alla trådar jag kan hitta.
Ska jag prova koppla bort kabeln från ABS pumpen?
Ska jag byta alla givare runt om?
#1454866
Nej, du får kolla felkoder med en Volvoanpassad diagnosutrustning t.ex BIltemas, iCarsoft Vol2, eller bättre.
Så håller vi tummarna och hoppas på att du inte har så mycket otur att den integrerade tryckgivaren i bromsmodulen har lagt av.
Kolla felkoderna innan du byter något...
#1454992
Kolla kablarna till abs-givaren, mina hade gnagts av vid kanten till innerskärmen och gav först tillfälliga fel på abs sen konstant.
Navigations valet utgråads

I center displayens inställningar så fi[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]