NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1507240
Puttemjuk skrev: tis 02 aug 2022, 16:32
Toni88 skrev: ons 14 jul 2021, 21:31
Puttemjuk skrev: ons 14 jul 2021, 17:46 Har bytt två gånger. Kan rekomendera att du använder en vacumpump kopplat på röret där den gröna snabbkopplingen sitter. Placeringen är toppen av motorn, på vänster sida, sett framifrån.
På filtret kan du skruva loss torxen på toppen, och fulla direkt. Kom ihåg att lossa luftningsskruven för att få ut så mycket luft som möjligt. Kom ihåg att hålla ett finger under, så dieseln inte rinner ut.

HAr du ingen pump, köp en bränsleblåsa på biltema, finns i båtavdelningen, och kopplat den på samma sätt som ovan. Men det tar lite längre tid att få ur luften.
Okej jag såg annars en video där dom lossade den svarta dosan ovanpå filtret och fyllde därigenom, vad tror du om det?
Lite sent svar kanske, men bättre sent än aldrig.
Ja, den svarta dosan kan du lossa och fylla på med diesel, medans du öppnar/stänger luftningsskruven. Då fyller du filtret.

Hur gick det?
Först gick det inte bra för jag fyllde filtret flera gånger utan framgång, sen gav jag upp och tog middag och sen ut och skulle fortsätta testa och då jävlar startade den, väldigt märkligt men jag var nöjd👍
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]