- mån 12 jul 2021, 14:28
#1453846
Hej!
Jag ska laga drivaxelknutar på båda sidor på min Volvo V50 MY05. På bra att veta på besiktningsprotokollet står det "Drivaxelknut, båda sidor, inre, skyddsbälg skadad".
Har fått från verkstaden att detta kommer att kosta 10000 kr.
Är detta ett rimligt pris?
Dessutom har jag ett vinande missljud när jag kör i låg växel, hastighet och när jag gasar, så där misstänker man generatorn vilket ska kosta 6300 kr att laga.
Därtill har jag ej fungerande AC, där det misstänks att kompressor är sönder.
Allt som allt skulle dessa tre saker kosta ca 24300 kr att laga.
Är ju jäkligt svårt att bestämma hur man ska göra. Dock vill jag nog behålla bilen eftersom det känns som en bra bil samt säker familjebil och har gått ca 17200 mil.
Hur hade ni gjort i detta fallet? Lagat allt eller kanske hoppat ac? Eller sålt bilen?
Såklart svårt att svara på men får gärna lite input
Ha en fin dag!
Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
Jag ska laga drivaxelknutar på båda sidor på min Volvo V50 MY05. På bra att veta på besiktningsprotokollet står det "Drivaxelknut, båda sidor, inre, skyddsbälg skadad".
Har fått från verkstaden att detta kommer att kosta 10000 kr.
Är detta ett rimligt pris?
Dessutom har jag ett vinande missljud när jag kör i låg växel, hastighet och när jag gasar, så där misstänker man generatorn vilket ska kosta 6300 kr att laga.
Därtill har jag ej fungerande AC, där det misstänks att kompressor är sönder.
Allt som allt skulle dessa tre saker kosta ca 24300 kr att laga.
Är ju jäkligt svårt att bestämma hur man ska göra. Dock vill jag nog behålla bilen eftersom det känns som en bra bil samt säker familjebil och har gått ca 17200 mil.
Hur hade ni gjort i detta fallet? Lagat allt eller kanske hoppat ac? Eller sålt bilen?
Såklart svårt att svara på men får gärna lite input
Ha en fin dag!
Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
Senast redigerad av 1 FORSV50, redigerad totalt 0 gånger.