NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo321
#1452633
Tja.
Så här ligger det till jag har försökt mig på att hjälpa mor min att fixa acn på sin v50 (2010 1,6d) nu har vi testat fylla på systemet och att schisms acn men det funkar fortfarande inte. Jag har även mätt upp tryckgivarn(heter det så?) som sitter precis före torped vägen och den verkar funka och sedan har jag mätt upp att jag får fram ström till ac kopplingen och jag har 14 v fram till kopplingen. Har även mätt så de finns jord fram till kopplingen och det gör det ändå så aktiveras aldrig kopplingen. Nu känns det för mig som att det mest logiska problemet är att kopplingen helt enkelt är trasig. Är det nån här på forumet som testat bytta enbart kopplingen och isåfall hur bökigt är det? Tack på förhand för svar. :)
Användarvisningsbild
av HCP
#1452684
Hur mycket avstånd hade du? Inga klick när du slår av på med knappen?
av Volvo321
#1452711
HCP skrev: lör 03 jul 2021, 21:20 Hur mycket avstånd hade du? Inga klick när du slår av på med knappen?
Jag hade 0.65mm nu efter schimsning ligger jag på 0,35mm. Nej jag kan inte höra något klick när man startar acn
av Jonas_latt
#1452714
Jag byte i veckan magnetkopplingen på fruns c30. Den klickade inte provade även att skicka på ström på kopplingen men funkade inte ändå.

Funkade kanon efter bytet.
av Volvo321
#1454206
Nu har jag bytt koppling och acn funkar perfekt. Om nån undrar så va det inte speciellt bökigt. Förutom att hitta rätt delar vilket var väldigt bökigt. :-)
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]