NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1450481
Hej köpt en V50 2008 flexifuel och har problem med fjärrkontrollerna. Detta är dem som har en nyckel som går och dra ut i sig. Båda kontrollerna har nya batteri korrekt monterade.

Problemet är att den ena av dem är stendöd fungerar ej alls. Den andras fungerar ibland men inte korrekt. När jag trycker på unlock eller lock händer inget alls. Trycker jag först på lamp knappen på fjärrkontrollen och sedan på lås knappen låser bilen sig. Om jag ska öppna bilen fungerar det om jag först trycker på lamp knappen på fjärrkontrollen och sen på unlock, dock låser sig bilen direkt när unlock knappen släpps. Håller jag istället in unlock i 5 seq öppnar sig bilen. Mycket märkligt.

Volvo vida dice 2014d visar inga felkoder.
Enligt Volvo behövs nycklarna kodas om men om de är felkodade borde det inte fungera alls.

Kablaget mellan dörren ser bra ut, har inte kollat rrx mottagaren misstänker ev den.

Vad tror ni om detta någon som känner igen problemet.

Har ej gjort en batteri reset är osäker på hur det ska göras, folk på nätet säger att tändningen ska vara på när batteriet återansluts vilket låter konstig. På vida står det att tändningen ska vara avslagen.
#1450484
Du kan ha dålig kontakt i knapparna. försök med lite elektronikrengöring.

Här är en annan sak att prova angående programmering. Jag har inte provat den själv men att försöka med den döda kan inte skada. (hoppas jag)



Reprogram the remote transmitter. first leave driver door open all other doors closed,key removed from the ignition switch. insert key into the ignition switch,then remove it.press lock and unlock on the vechicle door lock control switch at 1 second intervals 5 times. close and repoen drivers door.press lock and unlock on the vechicle lock control switch at 1 second intervals 5 times. insert key into ignition switch. switch ignition on and off twice to program a remote transmitter code whilst erasing the original codes or three timre to check how many remote transmitters are currently registered.remove key from the ignition switch.system should now lock and unlock.twice to indicate programming mode or one to four times,slowly to indicate number of remote transmitters registered.for the solara press and hold lock and unlock remote buttons together, press lock remote button for a second period of 1 second. system should now lock and unlock vechicle.once to confirm, twice to indicate registration has failed.if required repeat button procedure to program remaining remote transmitters.note to exit programming mode close drivers door or insert ignition key.maximum of 4 remote transmitters can be programmed.if akk failed let dealership reprogram remote transmitters.

lycka till!

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]