NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Geva
#1449436
Hej. Ny här och jag undrar hur det är att byta värmefläkten? Finns det något sätt att konstatera att det verkligen är den som pajat. Den lade av lagom till denna värmebölja och är stendöd har läst om ett reglage för fläkten men hur skall man veta? Fläkten har låtit lite i vissa svängar förut men nu är den helt död. Tackar och hoppas på hjälp.
Glömde skriva det gäller en V50 -11
av Rådlös
#1449441
Utan att veta vad som är trasigt kan man ju säga rent allmänt: Kolla säkringar! Ta reda på vilken som är till kupéfläkten, står i handboken, och leta upp den. Kolla om den är hel eller trasig. Då har du gjort halva jobbet. Om den är trasig finns det troligen ett annat fel som gör att säkringen har brunnit av. Motorn kan ha skurit i lager eller något annat.
Är säkringen hel så är det också något fel, men lite svårare att gissa på. Det kan ha 100 andra orsaker som vi inte vet just nu.
av Geva
#1450088
Fläktmotorn är trasig. Har jobbat mig in förbi handskfacket osv. men hur lossar man motorn där inne? Någon?
av Xkzoom
#1450125
Geva skrev:Fläktmotorn är trasig. Har jobbat mig in förbi handskfacket osv. men hur lossar man motorn där inne? Någon?
Betalade firma för ett tag sen att byta fläkten för min XC60 -12.. Ringde runt 10 firmor och alla sa att det är ett helvete till arbete..
Riva så sjukt mycket i bilen, samt du behöver verktyg om du inte är riktigt kraftig i händerna för att kunna dra ut fläkten.

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]