NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1449157
Hej
En kall februarimorgon när min sambo körde iväg vår v50 kom anti sladd serv erfodras och bromsfel stanna snarast upp från ingenstans. Vi har nu hållit på att lista ut vad som är fel i flera månader och vi håller på att bli skogstokiga. Vi har bytt batteri kollat generator och den laddar 14.4 volt och nu precis bytt Cem till en klonad utan resultat. Rengjode vår gamla cem och fick lite nya fel som elstartspärr se manual så var bombis på att det var den men nope.

Skriver alla symptom här nedanför

Anti sladd serv erfodras: Försvinner oftast när man startar om bilen men kommer tillbaka så fort man rullar någon/några meter.

Bromsfel stanna snarast: Kommer upp efter en liten sträckas körning och efter ett tag går bilen bara i några km/h och är ej körbar.

Elstartspärr se manual: Kommer oftast upp efter bromsfel och man vrider av tändningen, bilen går ej att starta på flera försök men hoppar tillslut igång igen.

Hastighet varvtal och tempmätare dör: Händer ofta en liten stund efter bromsfel kommer upp, återställs efter en omstart

Låter man bilen stå en stund och startar den igen så brukar allt försvinna och låter man den bara stå på tomgång kommer inget upp över huvud taget utan allt kommer bara efter man kört en liten bit.

Vad i hela helsike ska jag felsöka/kolla på? Har precis beställt en icarsoft Cr Pro som förhoppningsvis dimper ner i brevlådan på onsdag så jag skall läsa ut felkoder!!! men har läst ut felkoder för ett tag sen med min kompis icarsoft och blev inget klokare av det =(
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]