NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1449087
Mitt första inlägg och känner mig lite osäker om detta är rätt postat.

Har köpt en volvo s40 2.4i årsmodell 04.

Bilen saknar spolarmunstycken till strålkastarna och är en pedant person så vill verkligen få det fixat. Ska vara sånna som åker upp och sprayar lyktan. Någon som kan tipsa mig om var och vilka som passar till just min bil?

Dom som sitter på just nu är misshandlade, ena är borta och den andra är av på mitten.
En kompis säger att det räcker med att bara sätta dit lock/kåpor men vill ju helst få dom fixat.
#1449165
DayDreamer skrev: mån 07 jun 2021, 17:39 Närmaste bilskrot :-) Är det xenon på bilen så kan besiktningen klaga om du får en nitisk person då det måste fungerar på xenonljus.
Yes hittar på bil bildelsbasen.se men är osäker vilken som passar just min. Nej det är inte xenon :)
Användarvisningsbild
av HCP
#1450786
Jag har en 2.4i fån 05 (v50 iofs) utan xenon, och mina ser ut som alla andra på bildelsbasen när jag slår på reg-nr.
Så om du slår på ditt regnr bör du få fram de som passar, får du fram flera olika är det förmodligen den modell de finns flest av :)

Kan ta bild på mina om du skulle behöva, har tappat locket på ena så ska lös med allt ändå
#1450791
HCP skrev: lör 19 jun 2021, 18:06 Jag har en 2.4i fån 05 (v50 iofs) utan xenon, och mina ser ut som alla andra på bildelsbasen när jag slår på reg-nr.
Så om du slår på ditt regnr bör du få fram de som passar, får du fram flera olika är det förmodligen den modell de finns flest av :)

Kan ta bild på mina om du skulle behöva, har tappat locket på ena så ska lös med allt ändå
Ja när jag slår regnummret så får jag flera olika modeller så osäker på just vilken.
Kan annars skicka ett pm med mitt regnummer så om du skulle ha möjlighet att kolla vilka som passar höger och vänster? :)
Användarvisningsbild
av HCP
#1452004
Har du ingenting kvar där de nuvarande sitter så du kan se ungefärligt vilken typ det är om du jämför bilder?
På bildelsbasen brukar de komma upp flera olika, men när du söker på ditt reg-nr så är det oftast den variant de finns flest av, de andra brukar va felsorterade.

Du kan också använda t.ex. autodoc eller annan bildelssida och kolla vad de visar för armatur, o sen köpa på bildelsbasen :)

Hjälper tyvärr inte mycket att jag söker på ditt reg-nr utan att se vad du har där nu
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]