NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ticalo
#98235
Poseidon: Men finns det ingen lag eller liknande att man inte får ljuga om sånt när man ska skriva kontrakt?
Hur blir det sen när jag ska sälja bilen då?

När jag provkörde bilen så var det snö och kallt. Trodde att växellåan var trög för att den var kall osv.

Branx: Hur vet du om detta? Tycker synd om alla andra som kommer falla för samma lögn som mig.
av Christian_m
#98241
branx skrev:Volvobil har runt 1000st begagnade 1.8F från Hertz som ska säljas.
Alla har baspaket med farthållare.

Bara i götet står det 450 bilar och väntar på nya ägare, alla Hertz.
Det förklarar varför Bilia Haga Norra helt plötsligt hade ett gäng V50 1.8F ståendes på sin beg-avdelning.

Hoppas att ditt bilägande blir bra trots detta ticalo, förstår att du är förbannad men nu vet du iaf var du inte ska köpa din nästa bil.
av ticalo
#98242
Christian_m skrev:
branx skrev:Volvobil har runt 1000st begagnade 1.8F från Hertz som ska säljas.
Alla har baspaket med farthållare.

Bara i götet står det 450 bilar och väntar på nya ägare, alla Hertz.
Det förklarar varför Bilia Haga Norra helt plötsligt hade ett gäng V50 1.8F ståendes på sin beg-avdelning.

Hoppas att ditt bilägande blir bra trots detta ticalo, förstår att du är förbannad men nu vet du iaf var du inte ska köpa din nästa bil.
Jo, men bra kommer det inte att bli nu när man vet att det är en hyrbil jag fått. Kommer säkert ha massa problem med att sälja den.
Synd att vi konsumenter ska ha så lite rätt mot våra ÅF.
av Christian_m
#98250
ticalo skrev:
Christian_m skrev: Det förklarar varför Bilia Haga Norra helt plötsligt hade ett gäng V50 1.8F ståendes på sin beg-avdelning.

Hoppas att ditt bilägande blir bra trots detta ticalo, förstår att du är förbannad men nu vet du iaf var du inte ska köpa din nästa bil.
Jo, men bra kommer det inte att bli nu när man vet att det är en hyrbil jag fått. Kommer säkert ha massa problem med att sälja den.
Synd att vi konsumenter ska ha så lite rätt mot våra ÅF.
Ja, med tanke på säljarens moral så lär han väl så här i efterhand knappast erkänna att han gav dig felaktig information heller. Tycker ändå du ska kolla upp ordentligt om det finns något du kan göra för att häva köpet eller mer troligt, få någon slags kompensation. Kontakta chefen på stället iaf och se vad han säger (om du inte redan gjort det), cheferna brukar iaf vara något mer måna om den långsiktiga kundrelationen än vad vissa säljare är.

När det gäller chansen att sälja din bil i ett senare läge tror jag ärligt talat inte att du behöver oroa dig alltför mycket, som någon skrev här så är de flesta 1.8F hyrbilar och det är helt enkelt något man får acceptera om man vill ha en miljövänlig Volvo, och köpare som vill ha en miljövänlig Volvo lär det inte vara brist på framöver.
av ticalo
#98253
Har faktiskt inte snackat med deras chef. Får nog göra det. Men det är därför jag kollar med er först. Ifall jag skulle få något bra med mig dit när jag talar med chefen.

Jag hade en kompis med mig när försäljaren sa att det var en tjänstebil.
av Lövet
#98255
Jag tror heller inte att faktumet att bilen har varit en hyrbil kommer att påverka värdet nämnvärt.

Jag själv kör väldigt mycket hyrbil i jobbet och har aldrig upplevt de bilarna som särskilt slitna. De flesta som hyrbil är affärsmän och dessa har inte tid med att åka runt och slita på bilarna. De kör dit de ska, punkt slut. Andelen hyrbilsförare som misshandlar bilarna tror jag är mycket litet, dels beroende på att de faktiskt betalar soppan och dels på grund av att de med 100% sannolikhet har ett viktigt ärende.
av ticalo
#98257
Ok, men hur ska jag nu få köpet upphävt?
Kan man göra en deal på att byta in bilen mot en större motor kanske eller liknande?
Användarvisningsbild
av gripen
#98272
andreas_lofgren skrev:Jag tror heller inte att faktumet att bilen har varit en hyrbil kommer att påverka värdet nämnvärt.

Jag själv kör väldigt mycket hyrbil i jobbet och har aldrig upplevt de bilarna som särskilt slitna. De flesta som hyrbil är affärsmän och dessa har inte tid med att åka runt och slita på bilarna. De kör dit de ska, punkt slut. Andelen hyrbilsförare som misshandlar bilarna tror jag är mycket litet, dels beroende på att de faktiskt betalar soppan och dels på grund av att de med 100% sannolikhet har ett viktigt ärende.
Jag håller med. Min bil har gått på korttidsuthyrning ute på Rolf Ericsson här i borlänge tills jag köpte den i höstas. Det fick jag iofs reda på innan, men det påverkade inte mig alls. Och isf i positiv riktning eftersom jag då vet att den tagits hand om på bästa sätt vad gäller service och dylikt då allt s a s tagits internt...

Och som sagt så tror jag inte att de som hyr bil plågar skiten ur sin hyrbil bara för att den inte är deras och för att de kan.

Ska jag gissa har den väl gått mellan Dala Airport/Blge C och Stora Enso Kvarnsveden/SSAB/Vägverket/Banverket med mera. :) Tror inte det klientelet buskör... :)
av bilgalen
#98274
Finns väl ingen anledning at plåga en V50 1.8F. Det händer ju inget iaf.

Vad jag menar är, motorstarkare bilar som hyrbilar/demobilar blir garanterat hårdkörda. Men vem inspireras av att köra aktivt i en V50 1.8F?

Du behöver nog inte oroa dig!
av ticalo
#98275
tack grabbar känns lite bättre nu, men har jo som sagt massa andra fl kvar innan jag hinner njuta.

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som […]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]

Hej, har en Volvo s40 2. Varvtalet ligger kvar (st[…]

Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]