- tis 04 maj 2021, 15:53
#1444136
Är lite vilsen vilken approach som är bäst.
Bromsslangen har gnagt mot hjulet så besiktningen tyckte den skulle bytas, no problems.
Bara de att slangen har rostat ihop med röret som kommer från bilen. Har smörjt o värmt försiktigt utan lycka, muttern är nu rundare än Loket olsson
Två val
1: Kapa röret strax under muttern, göra ny dubbelkona på stålröret och montera slangen. Den halvcentimetern bör inte göra skillnad på monteringen.
2: Dra nytt kopparrör från ABS-pump/modulen ut till hjulhuset och montera slangen.
Har redan allt material för båda varianterna med rör, nipplar och verktyg som behövs.
Det jag klurar på är att en del sagt att stålrör kan va jäkligt svåra att kona om.
Aldrig gjort detta på en V50 innan, så ni som har några råd att komma med så tas de tacksamt emot!
Denna övergången alltså, bild från Youtube och inte min bil. Bara en rostknöl på min
Bromsslangen har gnagt mot hjulet så besiktningen tyckte den skulle bytas, no problems.
Bara de att slangen har rostat ihop med röret som kommer från bilen. Har smörjt o värmt försiktigt utan lycka, muttern är nu rundare än Loket olsson
Två val
1: Kapa röret strax under muttern, göra ny dubbelkona på stålröret och montera slangen. Den halvcentimetern bör inte göra skillnad på monteringen.
2: Dra nytt kopparrör från ABS-pump/modulen ut till hjulhuset och montera slangen.
Har redan allt material för båda varianterna med rör, nipplar och verktyg som behövs.
Det jag klurar på är att en del sagt att stålrör kan va jäkligt svåra att kona om.
Aldrig gjort detta på en V50 innan, så ni som har några råd att komma med så tas de tacksamt emot!
Denna övergången alltså, bild från Youtube och inte min bil. Bara en rostknöl på min
If you can´t convince them - confuse them!
Vida/Dice finns i Sundsvall om du behöver hjälp med utläsning...
Vida/Dice finns i Sundsvall om du behöver hjälp med utläsning...