NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av skalman65
#1443148
Råkat ut för en knirrande framvagn, tycker det låter på vänster sida.

Sett att det finns flera trådar om detta, och många har kommit fram till att det var gummibussningarna i länkarmarna som var problemet, där man då prövade med silikonspray med ett lyckat resultat, men att man även bytte länkarm senare.

Nu har jag nybytta länkarmar samt fjäderben, men har trots detta ett knirrande,

Finns det någon annat bussning i framvagnen som kan bråka/knirra tycker det låter mest när jag vrider ratten mycket
Användarvisningsbild
av Orfeous
#1443595
Samma knirrande från min bil.
Kan inte komma på vart det låter ifrån. Stillastående framförallt.

Meddela gärna om du hittar felet
Användarvisningsbild
av skalman65
#1443619
Prövade med silikonspray, det vart bättre men inte bra. Så jag pratade med "min" verkstad, de skulle ta in den på lyften till slutet av veckan.
Men jag återkommer....

Skickat från min moto g(7) power via Tapatalk

Användarvisningsbild
av HCP
#1444952
De inre bussningarna till krängningshämmaren låter som en äldre dam i gungstol på min, har bytt länkarmar, fjäderben, stående stagen, styrleder, drivaxlar innan :-D
Beställde bussningar idag till krängningsstaget, får se om gungstolen tystnar
Användarvisningsbild
av Orfeous
#1444955
Funderar på att göra samma sak jag med! Efter bytet till de nya stagen så misstänker jag att bussningarna ger ett rejält glappande och en annan belastning mot gummit än innan.
Därmed gnissel, gnek och annat. Vet inte om det kan gneka och gnissla från dessa då man står still och vrider på ratten eller om det är något från fjäderbenen? Gummit där fjädrarna sitter ska väl hålla sig still eller vrider dessa på sig?
Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]

Enda man behöver vara försiktig med &aum[…]