NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av akterspegel
#1441203
Hej.
Min pendlarkompis har nu gått 18000 mil och jag har original DPF kvar men den regenererar lite väl ofta nu så jag misstänker att det börjar bli slitet. Jag fick ett kostnadsförslag på service inklusive byte utav DPF och det går på drygt 22000kr vilket är oacceptabelt sett till bilens värde så jag överväger nu att göra en DPF-delete och samtidigt passa på att ta bort egr så kommer vi att ha många år kvar tillsammans utan problem.
Kan någon rekommendera en firma som kan fixa både fysisk borttagning utav innanmäte samt programmera bort alla givare som behövs för att den inte ska larma.
Jag pendlar 15 mil landsväg i glebygd varje dag och utan filter kommer motorn andas lättare vilket ger en lägre förbrukning så jag ser bara miljömässiga vinster i detta ifall någon har invändningar emot mina planer.
Användarvisningsbild
av akterspegel
#1441248
Tack det var intressant att se men jag har för mycket att göra för att greja med det själv. Jag föredrar dock att hitta en slutgiltlig lösning på mitt eventuella problem så borttagning utav filter tycker jag är att föredra.
av Bengansolle
#1441496
Min har gått 26, hade samma problem runt 25.000 men körde i en burk av Paybacks DPFcleaner å sen dess har de inte varit några problem.
Gick in i Limphome ideligen, så för att slippa det så röck jag kabeln till trycksensorn medan jag körde den tank jag hade rengöring..

Sen dess har det aldrig varit några problem, hittills.

Medlet e dyrt, runt tusenlappen - visst men det pris du fått va ju rätt saftigt

Går oxå köpa nytt filter för 3000 och be nån verkstad byta, men det blir väl utan garanti i värsta fall
Användarvisningsbild
av akterspegel
#1441851
Tack för svar men jag föredrar en permanent lösning så jag slipper problem i framtiden, bilmek står långt ner på priolistan nuförtiden.
Jag har fått pris på att tömma dpf, programmera bort egr samt mappa bilen som jag är sugen på att göra, då blir dessutom min trotjänare lite skojigare att köra. kostnaden för detta är betydligt lägre än att byta dpf samt fylla på eolys.

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]