NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av malajo
#1447647
Har bara läst om fjädertricket.
Testade det själv när jag bytte lager för ca 1 månad sen men jag märkte nog inte fördel av det.


Skickat från min Mi Note 10 via Tapatalk

av nissebrun
#1447918
När jag nyligen fick byta hjullager höger fram så provade jag fjädertricket som jag fick tips om här och det kändes utan tvekan vibrationer i fjädern när jag snurrade på hjulet. Du kan ju även prova att hissa upp bilen och ta tag i hjulet vid ” kl. 12 och kl. 18 ” och känna om det glappar. Märkligt i mitt fall var att när jag belastade det dåliga högre lagret ( svängde vänster) så minskade oljudet. Normalt så låter det mer om man belastar ett dåligt lager.
av malajo
#1447922
nissebrun skrev:När jag nyligen fick byta hjullager höger fram så provade jag fjädertricket som jag fick tips om här och det kändes utan tvekan vibrationer i fjädern när jag snurrade på hjulet. Du kan ju även prova att hissa upp bilen och ta tag i hjulet vid ” kl. 12 och kl. 18 ” och känna om det glappar. Märkligt i mitt fall var att när jag belastade det dåliga högre lagret ( svängde vänster) så minskade oljudet. Normalt så låter det mer om man belastar ett dåligt lager.
Mitt lager lät oxå mindre när jag belastade det Bild

Skickat från min Mi Note 10 via Tapatalk

Ja precis, kan tycka det är lite märklig[…]

Går att röktesta med sån vape-cig[…]

Startmotor byte

Hej. Skulle behöva lite hjälp med startm[…]

Ja, generellt sett kan det vara lättare at pr[…]