NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Richard21
#1438660
Hej! Som rubriken lyder så läcker min bil V50 2004 glykol. Jag köpte bilen sommaren 2020 och har varit problem sedan dess. Jag ser inget läckage under bilen alls. Däremot finns de glykol i baksätet höger sida. När jag fyller på glykol i expansionskärlet så funkar bilen som den ska, ingen motorlampa lyser, temperaturmätaren (utomhus) funkar som den ska. När de sen väl början läcka och fyllas på i bak så ballar temperaturmätaren ur och motorlampan börjar lysa. Någon som har någon idé vad som kan vara fel?

Arbetstemperaturen funkar utmärkt hela tiden och står stadigt på 90 grader.
av MarcusGen
#1438697
Jag gissar egentligen bara, men det låter som att värmepaketet (som sitter inuti kupén) läcker någonstans. Att det däremot hamnar glykol i baksätet låter lite konstigt., för vad jag vet finns det inga ledningar som går varken i taket eller ens i närheten av baksätet. Det låter som att det kanske är på golvet i baksätet? Då gissar jag som sagt säckande värmepaket, förmodligen är det blött på bottenplåten vid framsätet också, men vattnet rinner alltid bakåt i dessa bilar.
av Richard21
#1438847
Ursäkta otydligheten. Det stämmer att det är på golvet, höger bak. Tack för din ”info” jag får helt enkelt kolla detta med någon då jag är helt grön i princip. Kan lite men inte mycket! Så som sagt tack för info jag återkommer om du hade rätt eller fel!

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]