NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PeytonBirch
#1438079
Hej,

Undrar du bara om någon har någon erfarenhet av att köra / äga en Volvo C30 som de kan dela?

Jag har alltid tyckt att de ser väldigt snygga ut och jag har precis klarat mitt test vid 24 års ålder och jag tänker köpa en 2007/2008-modell för 3-4 000 £.

Finns det något jag bör leta efter / undvika?

Tack
av SolidFyre
#1438729
Jag skulle inte rekommendera en C30, men om du verkligen vill ha en rekommenderar jag att köpa en riktig lågmilare (tyvärr pajar saker även pga ålder oavsett körsträcka), för när saker väl börjar gå sönder så är det inga glada miner från mekaniker kan jag lova, och priset kommer vara där efter.
Trång och jävligt att jobba i. Bara för att byta termostat eller generator så måste man lossa på lite allt möjligt. Kullederna är dessutom fastnitade så dom måste man slipa/borra bort (va i helvete?!)...
Se även till att du inte har bi-xenon då ballasterna har en tendens att paja, och dom hittar du inte billigt. Svårt att hitta delar generellt är det också.
Hylsan i vinkel vx

Ok,då tackar jag för svaren.

ljud vid generering

hör ett klickande/klonkade när man sl&au[…]

Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]

nej, det är mer frågan... när du […]