NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrLiljenberg
#1432769
Jag har hört(behöver inte vara sant), att om man har en billig felkodläsare så får man inte fram allt samt att dom kan läsa koderna fel.
Är det någon som har koll och vad ska man ha för nån?
Användarvisningsbild
av Hasse53
#1432850
Om man vill läsa Volvo felkoder direkt är bara åka till Biltema och köpa felkodläsare 15-1369 (999 Kr) under förutsättning man har en bil med Modellår 2008 eller äldre. Om man har en nyare bil så finns iCarsoft VOL V2.0(1450 Kr) att köpa på nätet. Båda kan förvaras i handskfacket tillgängliga för omedelbar felsökning.

Följande är vad jag läst mej fram till(rätta mej gärna!) gällande VIDA:
Mest kraftfullt är naturligtvis VIDA men det är ett verktyg som kräver en PC och ett stort dataintresse/kunskap. Kostnad för mjukvara och kommunikationsburk(DICE) är mellan 700-1500 Kr plus eventuell tull. Helst skall man ha en laptop liggande med Windows 7 professional(gammalt utgånget operativsystem) med fungerande batteri(dyrt), men det är få som äger en sådan laptop. Alternativet är att använda sin standard laptop med Windows 10 och i den köra Windows 7 i en Virtual Machine (VM) och i den miljön köra VIDA. Vad jag förstått så är en populär VM ett program som heter VirtualBox men vore fint om "MarcusGen" kunde berätta lite mer...

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]