NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jba20
#1423794
Hej, har nu råkat ut för att min V50 2,4 2005 gnäller om att det är nyckelfel när jag försöker starta den.
Tydligen många som har det problemet, antagligen behöver jag byta tändningslåset, men innan dess kan man spruta in lite CRC 2-26 Electro spray i nyckelhålet o se om det hjälper? Eller blir det bara värre?
Har läst andra trådar om det här - banka med hammare, litiumfett i nyckelhålet mm men tänkte kolla om man kan använda 2-26, då det är det jag har hemma.
Allt gott o tack på förhand!
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1423813
Inte batteriet i nyckeln?
av Jba20
#1423816
Tyvärr inte så enkelt, har bytt i båda nycklarna o testat utan framgång
Användarvisningsbild
av leiwi
#1423860
hjälpte en granne med samma fel symtom på en v50 06, efter utläsning med Vida så fanns två fel som inte gick att återställa
nyckel fel och vänster framlampa ur funktion
Trots flera raderings försök fanns felen kvar , vi bytte då lampan i vänster fram 1/2 ljuset
Raderade felen igen och vips så var båda felen borta , och nyckel har fungerat sen dess ca 7 månader sen

Märkligt är det ! :-/
av kvillebäck
#1423934
leiwi skrev:hjälpte en granne med samma fel symtom på en v50 06, efter utläsning med Vida så fanns två fel som inte gick att återställa
nyckel fel och vänster framlampa ur funktion
Trots flera raderings försök fanns felen kvar , vi bytte då lampan i vänster fram 1/2 ljuset
Raderade felen igen och vips så var båda felen borta , och nyckel har fungerat sen dess ca 7 månader sen

Märkligt är det ! :-/
Det är denna typ av svar som är ovärderliga! Inget man bara kommer på då sambandet inte är självklart.
Starkt jobbat.
av Jba20
#1423944
leiwi skrev: fre 15 jan 2021, 19:41 hjälpte en granne med samma fel symtom på en v50 06, efter utläsning med Vida så fanns två fel som inte gick att återställa
nyckel fel och vänster framlampa ur funktion
Trots flera raderings försök fanns felen kvar , vi bytte då lampan i vänster fram 1/2 ljuset
Raderade felen igen och vips så var båda felen borta , och nyckel har fungerat sen dess ca 7 månader sen

Märkligt är det ! :-/
Lysande! Tack för infon, det här var ju ett helt logiskt förfarande... :-)
Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]

Säger det något särskilt att det […]

Dragonfire

Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men de[…]