NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vs40
#1422732
Hejsan, blev precis medlem och ber om ursäkt om denna tråd hamnat fel..

Det är så att jag har en s40 2004(gen 2) 2.4L och min srs lampa lyser. Jag införskaffade med en icarsoft cr plus och den ger mig felkod: 0001 SRS indicator lamp. Faulty function. Har googlat på detta och det finns tydligen 2 (olika?) Den jag fick samt: Control module. Internal fault.
Nu till min fråga. Tros det vara samma fel, isf återstår väl endast att byta srs kontroll modul?

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1422827
Vet att om man försöker fulkoppla SRS-lampan så går det ej å då brukar den sätta felkod på det. Har du så att du kan stänga av airbagen på passagerarsidan? (Vet inte om det ens fanns till 2004) kan i så fall vara att lampan som talar om i takonsolen att den är avstängd, fungerar inte den så sätts det också felkod :-)
av vs40
#1422895
Tack för svaret! Tror inte att möjligheten finns att stänga av airbagen på passagerarsidan.. det konstiga är att varningslampan kommer och går lite som han vill. "Släckte" lampan med min felkodsläsare men då kom den tillbaka direkt så något lurt måste det ju vara

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]

Vågar jag köra?

Kan va flera saker men abs givare eller hjullager […]