NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1423894
Hur gick det med låsen?
Har själv fått gå över mina lås på min Mitsubishi i kväll.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av HCP
#1423918
Haft liknande fenomen på bakdörrarna senaste dagarna, varit 13-18 minus flera dagar, så jag blåste på med kupevärmare riktad på dörren, blåste rent med alkoholspray och sen smekte på lite hjullagerfett.

Nu låter de som du stoppar fingret i en dippskål när man stänger dörren, o de har inte fastnat senaste 48h åtminstone.
Helt rätt kanske de inte är, men dörrarna fungerar och stannar i låst läge när man stänger.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1423955
HCP skrev:Haft liknande fenomen på bakdörrarna senaste dagarna, varit 13-18 minus flera dagar, så jag blåste på med kupevärmare riktad på dörren, blåste rent med alkoholspray och sen smekte på lite hjullagerfett.

Nu låter de som du stoppar fingret i en dippskål när man stänger dörren, o de har inte fastnat senaste 48h åtminstone.
Helt rätt kanske de inte är, men dörrarna fungerar och stannar i låst läge när man stänger.
Alla sätt är bra utan dom dåliga. När något funkar efter en insats har man hittat rätt.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Mellanöl. (det var vår en[…]

Den är väl kass? Dags att byta..

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]