NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 3r1k
#1433943
Har inte provat specifikt den där modulen men ser ingen anledning till varför det inte skulle fungera. :-) Det den mer eller mindre gör är att man kopplar in sig mellan cd-läsarhuvet (den som läser av cd skivan med laser/led) och cd-enhetens förstärkardel (typ huvudkretsen i cd-spelaren). Enda nackdelen med den som jag ser är att du konstant måste ha en cd-skiva som "lurar" enheten för att den ska tillåta ljud att matas in i systemet.

Höll själv på att skissa på en likande lösning för ett tag sedan, grundprincipen är att man kopplar in sig på I2S bussen, som normalt är ljudet från cd-skivan till att komma från en Bluetooth-modul istället. Övergav dock denna ide när jag lyckades installera "Factory AUX" istället, se mer om det här viewtopic.php?f=31&t=158248
av cerfirm
#1458471
Jag gick in här för att berätta att jag har för några veckor sedan köpt och installerat modulen.
Tog ingen tid och den fungerar klockrent
av Soppsleven
#1493158
Tjena, nu har jag också installerat denna modul. Fungerar jättebra. Blev nästan lite förvånad faktiskt av hur bra det funkar. Inga fel någonstans, anslutningen till bluetooth sker otroligt snabbt, tappar ingen ljudkvalité, och om man vill så kan man välja ett eget namn på modulen.
Användarvisningsbild
av skurk1
#1493831
Soppsleven skrev: mån 21 mar 2022, 22:37 Tjena, nu har jag också installerat denna modul. Fungerar jättebra. Blev nästan lite förvånad faktiskt av hur bra det funkar. Inga fel någonstans, anslutningen till bluetooth sker otroligt snabbt, tappar ingen ljudkvalité, och om man vill så kan man välja ett eget namn på modulen.
Jag har försökt kontakta säljaren men har inte fått något svar.
Visst är det väl så att rattknapparna för att byta låt inte fungerar med standardalternativet?

Han har ju ett alternativ för rattsupport, men det finns inga enheter på lager och jag ser att många har klagat om detta ett bra tag.

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]