NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JennieF
#1410819
DayDreamer skrev:Tar högst 5 minuter att läsa ut felkoder, att felsöka tar dock längre tid :-)

De har inte ens tid att utläsa felkoderna.... De rapar bara upp hur många bilar de har före mig i kön. Helt orelevant för mig som kund. Jag vill veta när jag kan få ett svar på vad som är fel. Jobba i butik själv med leveranser, och även om vi har mycket jobb kan vi alltid säga både dag och ungefärligt klockslag när vi levererar. Skulle jag sitta och säga "ja venne, det är 25 kunder före dig" kunde vi lika gärna släcka lampan och gå hem.
#1410950
JennieF skrev: tis 03 nov 2020, 20:31 Är det någon som vet hur många minuter det tar att stoppa i en sådan där mackapär och felsöka bilen? Volvo verkstaden har haft bilen sedan i fredags morse och har fortfarande inte hunnit ens felsöka den. Jag ser det ju som att det är minst tre dagar som har försvunnit för att beställa ev reservdelar också. Jag börjar ju liksom ledsna på detta nu då jag inte kan kräva att andra ska hämta/lämna mig bara för att jag ska ta mig till jobb/barnen till skola. Jag behöver även kontakta bilfirman jag köpte bilen av och funderar seriöst på att häva hela köpet. Volvo har haft bilen på sin parkering längre än vad jag har brukat den sedan köp. Vad är rimligt egentligen?
Häva köpet har du inte rätt till, men säljaren ska åtgärda felet enl. konsumentköplagen.
Men då duger det inte att lämna in den på en annan verkstad.
av JennieF
#1410951
Det var en kontakt som hade hoppat lös och lämnat en massa andra konstiga felkoder. Mekanikern hade satt tillbaka den och felkoderna försvann, samt att någon uppdatering gjordes.
Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på fö[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]

Säger det något särskilt att det […]

Dragonfire