NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1422038
Well. Det visade sig att den jag provade att koppla ur inte alls var för laddtryck utan för avgastemp :P
Har inte bytt något och bilen har gått fint ett tag nu.
Har kommit och gått. Motorlampan tänds, bilen går lite dåligt ett tag, sen släcks den och bilen funkar som vanligt. Jag låter det vara i dagsläget.
#1500402
Tänkte säga att jag fick liknande symptom, i mitt fall hoppa slangen ur efter jag bytte oljefilter på min D2 1.6.
Slangen i sig är väldigt slapp och så sitter det ett litet plaströr med som också känns slappt... Men hoppar detta isär så larmar bilen.
#1566979
Hej. Hade samma problem, dvs orkeslös och motorlampan lös ”försämrad motorprestanda”, på min nyinköpta V50 2011 d2 12000 mil. Det blev byte av differentialtrycksensorn (samt byte av någon slang där i kring jag inte vet mer om annat att den var ”lite torr” och ev kunde nu läcka lite så ”i fall att”-byttes enl verkstaden). Även spridarna 1 och 4 byttes. Allt gick på garantin dock och nu går den fint.

Tack för allt ni bidrar med i detta forum. Har hjälpt mig iaf.

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]

Kan det vara någon glapp eller något l[…]

Hej, jag har en Volvo V70 2005 mod D5. Den har f&a[…]

Jag har precis bytat batteriet och felsöka (u[…]