NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Racchelzzz
#1409321
Hej!
Har tidigare lagt ut ett inlägg angående problem med min Volvo V50, 1.6 diesel, 2010.


Att den inte starta & dör i fart.... vilket är ett väldigt stort problem..

Det som är bytt är, alla filter, partikelfiltret, spridarna, bränseltrycksgivaren (även packningen), batterit.

Men även fast allt detta är bytt så har vi vissa dagar problem att starta bilen. Den går fint till butiken sen går det absolut inte att få igång.. får man bogsera hem den, sen startar den hemma igen?..

& när den inte går och starta tänds motorlampan, sen när den funkar igen så är den släckt.

& när den dör i fart så går både motorlampan & antisladd lampan igång? Kan det ha med antisladd systemet att göra?

Har fel kodat den & då var det att bränsletrycksgivaren var kass sen inget mer... (den är ny nu)

Där av inga felkoder.

Så himla märkligt.. man kan inte lita på bilen överhuvdtaget.

Behöver all hjälp som går!

Med vänlig hälsning,
Senast redigerad av 1 Racchelzzz, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1409323
Mina föräldrar hade återkommande problem med algtillväxt som täppte till bränslefiltret på sin 1.6D.
av kvillebäck
#1409377
"& när den inte går och starta tänds motorlampan, sen när den funkar igen så är den släckt." Bra, så skall en fungerande varningslampa för motordiagnos fungera!

"Har fel kodat den & då var det att bränsletrycksgivaren var kass sen inget mer... . " Om du inte byter den så kommer bilen inte gå som den skall. Den stannar, dör och är svårstartad för att plötsligt bli som vanligt igen. Varför har du inte provat byta den? Du fick det tipset i förra tråden du startade också! Det räcker att den ger fel en tiondels sekund för att motorn skall stängas ner.
av Racchelzzz
#1409387
Har bytt bränseltrycksgivaren om du läser inlägget?
Därför jag skriver igen?

Ja absolut att motorlampan ska gå igång när något är fel men varannan körning eller dagar emellan & bilen dör i fart inte riktigt logiskt?
Användarvisningsbild
av frasse4
#1409391
Racchelzzz skrev:Bränslefiltret är bytt.. :-(
Ok, och då fanns det inga spår av alger i filtret menar du?
av kvillebäck
#1409480
Racchelzzz skrev:Har bytt bränseltrycksgivaren om du läser inlägget?
Därför jag skriver igen?

Ja absolut att motorlampan ska gå igång när något är fel men varannan körning eller dagar emellan & bilen dör i fart inte riktigt logiskt?
Vilken av givarna är bytt? På pumpen eller den på galleriledningen?
Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]