NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1394625
Hej Alla
Just nu har jag originalfälgarna och de känns supersmå, är säkert 15 tum.

Läst mycket på forumet och det verkar som att man kan sätta på 18-tums däck och fälg.

Här var det en användare som hade mycket snyggare fälgar och tycker det gör så mycket.

viewtopic.php?t=67822

Kan ni hjälpa mig hitta ett bättre fälgpaket, som piffar upp bilen lite? :)
#1394643
Köpte via "marketplace" (facebook) nu när kärran behövde vinterfälgar, blev bra. Har även sålt och köpt andra takräcken mm där senaste året. Finns på blocket med så klart. Vet i tusan om jag gått högre än 17" dock själv men det är ju jag det
#1394682
Micce1980 skrev:Köpte via "marketplace" (facebook) nu när kärran behövde vinterfälgar, blev bra. Har även sålt och köpt andra takräcken mm där senaste året. Finns på blocket med så klart. Vet i tusan om jag gått högre än 17" dock själv men det är ju jag det
Menar du att 17 tums är snyggast, eller typ säkrast?
#1394690
Skulle säga att det är en smaksak. Själv kör jag runt på 17" med 225/45-17 däck och är mycket nöjd, lagom med däck på fälgen som tar upp ojämnheter bra inte något större spårkänslig. :-) 18" ser ju snyggt ut men du lär få gå ner i profil på däcket till 40. typ 225/40-18 å priset drar iväg rätt duktigt om man jämför mellan 17" och 18" däck.
#1394692
Ja priserna ökar på rätt bra just från 17-18, sen blir det stötigare med, fungerar inte i min värld om man bor i stan då det byggs fartgupp precis överallt
#1394714
DayDreamer skrev:Skulle säga att det är en smaksak. Själv kör jag runt på 17" med 225/45-17 däck och är mycket nöjd, lagom med däck på fälgen som tar upp ojämnheter bra inte något större spårkänslig. :-) 18" ser ju snyggt ut men du lär få gå ner i profil på däcket till 40. typ 225/40-18 å priset drar iväg rätt duktigt om man jämför mellan 17" och 18" däck.
Dessa däck låg rätt bra till och på abswheels rekommenderade de dessa:
https://www.abswheels.se/sommardack/sai ... 100411&p=1
Fälgpriserna på 17 och 18 var typ 200kr dyrare för 18, så inget större.

Men köregenskaperna vill jag ju inte ha allt för försämrade. Ska säkerligen dra crossen på släp någon dag, men mestadels kör jag crossen upp på en dragkroksställning.
#1394715
Micce1980 skrev:Ja priserna ökar på rätt bra just från 17-18, sen blir det stötigare med, fungerar inte i min värld om man bor i stan då det byggs fartgupp precis överallt
Jag bor mitt i centrala Vasastan, Stockholm. Kanske inte heller borde byta till 17/17 fälgar då? Det blir alltså jobbigare på fartgupp? Kör jag över utan att köra översakta kan den alltså ta i på fälgen?

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]