NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1390019
Hej, Jag har en V50 som ställde sig och gnällde att rattlåset inte svarar när jag försökte starta bilen. Så jag har skruvat ur rattlåset som satt i, försökt smörja upp det men det vägrar svara på all form av tilltal tyvärr. Min "lösning" på problemet blev att skruva ut ett ur en V50 jag hade stående och som jag verifierade att det fungerar som förväntat.

Problemet nu är att jag antar att jag måste gifta in det "nya" rattlåset till min bil (eftersom det inte svarar alls så det är fråga 1, kommer det inte att svara på att jag stoppar in nyckeln innan det är ingift med bilen?), och fråga 2, finns det någon i köpings-trakten med utrustning som kan göra det eller måste jag skaffa pirathårdvara och piratmjukvara för jag vill inte ge Bilia styvt 2000 kr för att göra något som de bara borde ta symboliskt betalt för?
Senast redigerad av 1 Trashbd, redigerad totalt 0 gånger.
#1390219
vet inte ens om bilia klarar av det, vet att det vimmerby bildemontering klonar dom, dvs man får skicka dit den gamla och sen får man utbytes klonad i retur, dom tar 2 000 kronor, så om bilia gör omprogrammeringen för samma hade jag nog valt bilia för o slippa krångel såvida dom inte kommer med att du måste byta tändningslås nycklar etc för att det ska funka
#1390263
Ja, alltså Bilia vill ha 6000 för att byta rattlås (4000) och programmera (2000) det, då jag redan har ett rattlås som jag verifierat att det fungerar som det skall som kostar mig noll kronor och om Bilia vill ha 2000 för att gifta det med bilen (i princip koppla upp en dator till bilen och skriva vinnumret till rattlåsets minne, ett jobb på högst 10 minuter) då köper jag hellre piratutrustning och gör det själv för jag unnar dem inte att ta så bra betalt för något som är så gravt felkonstruerat.

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]