NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Oddput
#1388512
Hade lite antydan till rost i skärmkanten och när jag plockat bort innerskärm (och tömt ut komposten innanför :-) ) visade sig att skärmkanten har en rostskada som kräver mer än spackling/bättring. Har fixat det provisoriskt med färg och lite rostkyddsmassa med det behöver åtgärdas.

Min tanke är att skaffa en skärm kolla att den passar, få den upplackad och sedan montera själv. Någon som kan rekommendera en billackerare i Stockholmsområdet?
#1388524
Årlig borttagning av innerskärmar gäller om man vill klara sig från rosten, samlas en satans massa dynga överst i hjulhuset mellan kaross och innerskärm.

I övrigt undrar jag om inte V50/S40 etc tillhör de bättre i Volvo familjen när det gäller rost. Min bil är snart 15 år och enda rosten som finns i karossen är efter en lagning som togs på Volvia vagnskadegarantin 2007, jävla fuskjobb , stor del av höger framdörr är lacken nu kass och rosten frodas. Orkar dock inte bry mig , nog enklast att ev byta dörr.
#1389648
Tänk på att lackerare helst inte tar i delar med rost, skulle dom göra det så lämnar dom nog ingen rostskyddsgaranti. Hörde på Volvoverkstaden här i stan angående lack för framskärm och det var ca 6000 kr :-o

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]