- tis 30 jun 2020, 08:59
#1387891
Hej!
Häromdagen fick jag problem med att bilen gick in i limp mode och vägrar varva mer än runt 3000 rpm och ingen turbo. Riktigt trött med andra ord. Läste ut felkoderna med en ELM och fick ut P2452 och P2453.
DPF Pressure Sensor A Circuit och DPF Pressure Sensor A circuit Range/Performance. Innan detta så gick bilen ganska ryckigt på låga varv men vi tänkte inte mer på det just då.
Vill egentligen bara dubbelkolla, har sökt lite på forumet och hittat några trådar med snarlika problem och där har det varit tryckgivaren som sitter till vänster om batteriet som är fel (OEM 30757189).
Hur stor är sannolikheten att det är något annat? Själva partikelfiltret är bytt -14 så det borde ju inte vara den tycker jag?
Är det lätt att byta den här givaren? Verkar sitta med ett par torx såvitt jag kan se samt slangklämmor. Borde vara enkelt?
Tack på förhand! :)
Häromdagen fick jag problem med att bilen gick in i limp mode och vägrar varva mer än runt 3000 rpm och ingen turbo. Riktigt trött med andra ord. Läste ut felkoderna med en ELM och fick ut P2452 och P2453.
DPF Pressure Sensor A Circuit och DPF Pressure Sensor A circuit Range/Performance. Innan detta så gick bilen ganska ryckigt på låga varv men vi tänkte inte mer på det just då.
Vill egentligen bara dubbelkolla, har sökt lite på forumet och hittat några trådar med snarlika problem och där har det varit tryckgivaren som sitter till vänster om batteriet som är fel (OEM 30757189).
Hur stor är sannolikheten att det är något annat? Själva partikelfiltret är bytt -14 så det borde ju inte vara den tycker jag?
Är det lätt att byta den här givaren? Verkar sitta med ett par torx såvitt jag kan se samt slangklämmor. Borde vara enkelt?
Tack på förhand! :)