NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
#1382436
Jag vet inget om att frakta i en S40, men kan inflika om när vi fick hemkört en platt-teve. Den är nog bara något på 40" tror jag (?) Hursomhelst, det har sagts att nederkanten på teven alltid måste vara neråt vid lagring och transporter. Det var också markerat på kartonger m.m.
När vi packade upp våran teve stog den uppochner i kartongen!!!
Vi ringde naturligtvis försäljaren och deras serviceavdelning och frågade. "Nööö, det har vi aldrig hört talas om!" sa dom. Men teven fungerar utan någon störning eller fel så det kanske bara är en skröna att dom skall stå åt rätt håll???
Om det är en begagnad (redan uppackad) teve, så har jag fraktat sådana i en V70 ett par gånger. Om man ställer den på golvet i baksätet, alltså mot framstolarnas ryggstöd så fungerar det bra. Förutsatt att den får plats? Har du två eller fyra dörrar? Palla gärna upp den med kuddar eller något så att den inte står direkt på golvet. Det kanske blir påfrestande om man kör på en dålig och gropig väg.
av Lövet
#1382445
Kan inte tänka mig att en 55" går in genom bakluckan på en S40. Det går knappt in i en stor kombi. Det är luckans bredd som kmmer vara problemet.
Användarvisningsbild
av batmac
#1382451
Lövet skrev:Kan inte tänka mig att en 55" går in genom bakluckan på en S40. Det går knappt in i en stor kombi. Det är luckans bredd som kmmer vara problemet.
Jag har då aldrig stött på en 55" som inte går in i en stor kombi. Jag har kört 55" i A4 sedan, S60, A4 kombi. Bredden har aldrig varit ett problem. Dagens emballage är såpass slimmat.

Det bästa är såklart om man kan få reda på måtten på kartongen i förväg och mäta. Eller ta ett släp.
av JallooZ
#1382505
Enklast är en helt vanlig tumstock. Mät utrymmet i bilen och ta reda på förpackningsmått på TVn (Olika tillverkare olika storlekar på kartong trots 55") Jag själv har lyckats frakta en 65" i min V50, vet ej hur stor skillnad bakluckan är på dom mot s40 dock.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1382506
Äldre TV apparater ska fraktas stående för att inte knäcka glasskivan framför panelen."nyare" apparaten kan fraktas liggande. Så har ja fått det förklarat av HiFi klubben.
Ja beställde på nätet och fick den hemkörd för ja trodde att de skulle fraktas stående och varken 65an el 75an kan stå i en V60.
av 20FJan
#1382522
Knappast i bagaget med fällda säten. Det är möjligen stående på golvet i baksätet som det går.
Köpråd V60 etanol

Det är väl Powershift-låda i dessa[…]

I dag och i dag men v70 D5 2010'an har ståt[…]

Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]

Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]