NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1380910
Går den på alla cylindrar? Hade en Audi A3 som slutade gå på en cylinder. Tändstiften och spolarna var inga problem, däremot var ett litet inkapslat kretskort som kallas för "tändmodul" trasig. Jag fick isär inkapslingen med en kniv och mycket våld, lödde sedan ihop det som hade tappat kontakten och beställde en ny tändmodul från Kina (den kostade över 2000 i Sverige men ca 100 kr från Kina).
#1381359
MarcusGen skrev: ons 20 maj 2020, 23:07 Går den på alla cylindrar? Hade en Audi A3 som slutade gå på en cylinder. Tändstiften och spolarna var inga problem, däremot var ett litet inkapslat kretskort som kallas för "tändmodul" trasig. Jag fick isär inkapslingen med en kniv och mycket våld, lödde sedan ihop det som hade tappat kontakten och beställde en ny tändmodul från Kina (den kostade över 2000 i Sverige men ca 100 kr från Kina).
För mig går det inte att lokalisera vilken tändspole. Datorn hittade 4ans cylinder. men vid gas hoppade felet till femmans cyl. Bytte både 4/5an. vibrerar fortfarande.
Har ingen egen diagnostik.
#1381365
Marantz skrev:
kvillebäck skrev: ons 20 maj 2020, 18:43 Kan du inte byta plats på spridarna och se om den registrerar felet på någon annan cylinder?
När du skriver spridare, menar du tändspolarna?
Nej spridarna. Kan ibland vara lite svåra att rå upp.

Ser ut så här: https://www.raidopower.se/product/lucas ... are-621020

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]