NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Effen45
#1372482
Har en V50 T5
Kylarvätska försvinner och nu har jag hittat ljust klet under oljelocket
Motoroljan ser bra ut ingen förrhöjd nivå
Kan det vara topplockspackningen som gått
Användarvisningsbild
av frasse4
#1372526
Hur mycket vatten försvinner? Kan vara ett läckage också. När packningen gick på min 240 för många år sedan försvann ca 2 liter vatten per mil man körde. Annat vanligt att en motor med dålig packning mot vattenkanal inte startar varm på alla cylindrar. När man stänger av motorn trycks vatten in i cylindern som läckaget är mot.
Användarvisningsbild
av HCP
#1372530
Gör rent och kolla hur snabbt det kommer tillbaka, kondens kan orsaka det också men det brukar ta lååång tid då. Vatten i oljan så går de fort.
Jag hade en spricka i kylarvätskebehållaren där slangen går ut, syndes ingenting förrän man började jucka lite på behållaren och det var tryck i den. Värt att kolla + ev. läckage på andra ställen.
av Miinan
#1372581
Fyll upp vätska och starta bilen, sen fram nere till höger (om du står framför bilen) så har du en kylarslang som en plasthylsa som delar den i tre tror ja det var, den hade spruckit för mig och om du får ner handen så kan du trycka på den och se om det är läckage där. Tror ja har nån bild här på sidan om det.

viewtopic.php?f=31&t=126634

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]

Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]