- ons 11 mar 2020, 20:56
#1369267
Hej,
Jag hade bilen hos Bilia for Eolys tanking vid 13500mil. Bilen ær V50 1.6d Drive 2010.
Nu, vid ca. 16200mil, har bilen gått i någon form av reducerat effekt mode, dær den ær vældigt seg och varvar inte øver 3000rpm. Det ær som att turbon har pajat , men den ær okej, jag har kollat. Det ær bara att man inte hør den ladda længre eftersom effekten ær så reducerad.
Nær jag håller in tripmeter reset i en længre period (typ 10 sek) så får jag upp felkod 019, som efter lite googling har med en tom Eolys tank att gøra.
Ær det någon annan som har erfaring av at Eolys tar slut efter så kort tid? Den skal ræcka till ungefær 6000mil som jag har førstått.
Jag har bytt DPF och EGR før inte så længe sen, och båda hade avgaslæcka efter byte. Jag har fixat dem nu, men det var en period dær det læckte avgas mellan turboen och DPF…. Kan Eolys varit anvændt extra fort før att bilen trodde DPF var tætt før att den hade lægre æn forventad tryck pga læckan ?
Jag hade bilen hos Bilia for Eolys tanking vid 13500mil. Bilen ær V50 1.6d Drive 2010.
Nu, vid ca. 16200mil, har bilen gått i någon form av reducerat effekt mode, dær den ær vældigt seg och varvar inte øver 3000rpm. Det ær som att turbon har pajat , men den ær okej, jag har kollat. Det ær bara att man inte hør den ladda længre eftersom effekten ær så reducerad.
Nær jag håller in tripmeter reset i en længre period (typ 10 sek) så får jag upp felkod 019, som efter lite googling har med en tom Eolys tank att gøra.
Ær det någon annan som har erfaring av at Eolys tar slut efter så kort tid? Den skal ræcka till ungefær 6000mil som jag har førstått.
Jag har bytt DPF och EGR før inte så længe sen, och båda hade avgaslæcka efter byte. Jag har fixat dem nu, men det var en period dær det læckte avgas mellan turboen och DPF…. Kan Eolys varit anvændt extra fort før att bilen trodde DPF var tætt før att den hade lægre æn forventad tryck pga læckan ?
V50 1.6Drive 2010 - D4164T
Halland, Sverige
Halland, Sverige