NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1352320
Hej ny hör på "Jag rullar" tänkte kolla om någon har en idé på vad som kan vara fel på min v50 t5 awd 2005
Fyrhulsdriften är ur funktion och får upp meddelande antisladd kontakta verkstad. 
Har fått upp felkoder 
0094
Beskrivning 
Styrenhet fyrhjulsdrift 
Kommunikation 
Permanent
Felkod 
DE1A 
Beskrivning DEM. Differential Electrolux module.
Signal saknas 
Permanent 
Skulle uppskatta idéer om vad de kan vara som strular?
Får även upp bromsfel stanna snarast men de försvinner lika snabbt och kommer tillbaka efter hyfsat långa mellanrum.
Senast redigerad av 1 Danielandreasson, redigerad totalt 0 gånger.
#1355865
Börja med att kolla säkringen till DEM (listas som AWD i instruktionsboken). Byt om den är kass. Brinner den igen så får du kolla om det är DEMen själv eller Haldex pumpen som är kass. Inte ovanligt att pumpen tar slut eftersom Volvo envisas med att man inte skall behöva byta oljan i de diverse transmissiondelarna.... :-/
#1357790
Har sökt av bilen på Volvo och dom säger att den inte får kontakt med Ecm modulen undar om den är trasig eller glapp för att bromsfel varning kommer upp med försvinner ibland...
Behöver man byta ut hela modulen eller går de på något annat sätt eller vart man hittar felet
#1358672
Fick du nån utskrift från VOLVO (Koderna på VOLVOspråk så att säga)?
#1359188
Spontant skulle jag väl lasta SWM för antisladd problemet. Men det finns ju en del på listan.. :-/
Moment hjulagerbyte fram

Någon som har alla moment/åtdragning v[…]

Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]

Kan det vara vevaxelgivaren som gett upp?

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]