NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1351098
Hej skruvar i svärfars bil efter en besiktning med halvljus höjdreglering ur funktion. Kröp under och ser att främre staget till höjdreglering lossnat, skruvade tillbaka den och när man vrider tändning så justerar bilen endast höger halvljus ytterst lite grann inte alls vänster sida. Tog den till verkstan som fick fel koder på motorstyrenhet 3A00 samt 8A30 och 8A29 vä&hö studenter gasurladdningslampa. Vad tror ni? Har styrenhet samt stag pajjat samtidigt? Vars ska jag börja med detta problemet? Mvh Per
#1354362
Har nu bytt vänster lykta med samma resultat, främre givaren under bilen samma resultat, endast höger sida rör sig ytterst lite vänster sidan är stum,,,, vad är detta?? Nu har bilen dessutom körförbud...hjälp mig
#1357378
Jag hade strul med höjdjusteringen för ett par år sedan. C:a ett år efter så slocknade högerlampan, och lampbyte hjälpte inte. Jag hade haft mycket fukt i högra lamphuset så det var säkert det som gjorde att det pajade. Bytte då högspänningsdelen på högersidan.
Köpte från lichtex_de, kostade 1200kr, Volvos nr. är VO 31214563, Volvos Pris var då 3915kr, år 2016.
Då fungerade höjdjusteringen igen, men bara på högersidan, men efter några månader hoppade den på vänstersidan igång igen.
Bilagor
20161105_132911_Den köpta till höger strålkastare.jpg
20161105_132911_Den köpta till höger strålkastare.jpg (335.81 KiB) Visad 854 gånger

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]

Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]