NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1342928
Har köpt en s40 2.0d 2007 utav en gubbe! Han har haft in den på volvo och bytt pumpen på den, för den hade börjat blivit trög startad. Gubben hämtade ut bilen och körde drygt 1km så dog den! De va 2016! Så nu står jag med den och den vill inte starta! Motorn går runt men tänder inte! Tänder på startgas, har luftat och rengjort spjällhus utan framgång! Har mät upp spridarna men har bara ström men ingen jord till dom! Har kollat felkoder men får inte upp några.

Någon som har någon som har något förslag vad de kan vara!?
Eller varit med om liknande!?
#1342990
Jag säger att du bör byta bränsletrycksregulator. (Jag har haft fel förr)

https://www.google.com/search?q=fuel+pr ... 0&dpr=1.25

Väldigt typiskt på 1,6 och 2,0 dieslar.

Mäter den fel bränsletryck så slår den ner bränslet för att inte skada motorn. Ibland får man felkod på lågt bränsletryck men inte alltid.

När du säger att de bytt "bränslepump" på den vad menar du då för pump? Jag har mindre erfarenhet av detta motoralternativet men 1,6 har bara högtryckspumpen. Inget i tanken. Vet ej hur det är på 2,0 men jag får inga relevanta träffar när jag söker.

Har du tittat efter skit i filtret? Tag ur, töm, identifiera skiten. Sätt tillbaka eller byt.
Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]