NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lajnus
#1336191
Blir DPF:en blockerad när Eolysen är slut??. Min bil går bara i limp-mode nu.

En lite konstig sak är att när jag kollade Eolysnivån med VIDA innan sommaren låg den på 1/15 men när jag kollade den i veckan så säger den 15//15 trots att jag inte fyllt på dom 3000 mil jag ägt den..verkar orimligt..

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

av Lajnus
#1336308
Fyllt Eolys nu, utfört allt man ska göra enligt VIDA ( aktiveringar etc) ingen skillnad.

Ut på en körning med höga varv, tryckgivaren verkar väl funka om man kollar på grafen. Däremot är ju trycket väldigt högt gissar jag, så det tyder väl på att det blir att byta partikelfilter....yippie.

Nått förslag var man ska köpa från? Original, vparts, Hova eller nått annat ställe?
IMG_20190908_200041.jpg
IMG_20190908_200041.jpg (40.99 KiB) Visad 2526 gånger
Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av TommyP86
#1336325
Ser inte vad du har för bil, men köp kvalite. Typ Walker eller annat. Köp inte noname, det är lotteri hur länge de håller.
av Lajnus
#1338037
Blev rengöring hos ecoclean utanför Borlänge. Nu visar både temp och tryck bra värden!

Har nollställt kilometeräknare partikelfälla och det gick bra när jag förstod att man var tvungen att nyckeln i läge 2.
Däremot när jag försöker radera varningen "ECM -2A30 Partikelfälla - Blockerad" så går inte det. Vad kan vara fel?
Eller är det handhavande av mig. När Vida säger "Tändning av" vilken nyckelposition menar dom då, 0-1-2? Gående motor eller avslagen motor?

Tacksam för hjälp

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

av Peter1975
#1418546
Nu har det gått en tid sen rengöringen hos ecoclean i Borlänge, har du fått någon felkod/problem tillbaka? Hur långt har bilen gått sen dess?

Hur gick det med radering av felkoden 2A30, var det någon speciell procedur?
av Lajnus
#1418665
Exet tog över bilen och har haft problem med dpf:et, dock har hon bytt till ett nytt dpf.

Skickat från min Pixel 4a via Tapatalk

Ju mer jag läser här på forumet om[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]