NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SIMONT5
#90420
Hej jag är ny här på Forumet .Jag har i slutet av förra året köpt mig en s40t5 04a Som jag har haft alla möjliga problem med !

Men det största problemet jag har e att jag har vibrationer i ratten vid gaspådrag.
Det beror tydligen på att jag sänkt bilen med h&r Fjädrar.
Med original fjädrarna så försvinner problemen !
Bilia vill inte ens veta av problemen . Tyvärr har garantin gått ut.
Tydligen Klarar inte mina drivaxlar detta?

Har nån nån aning ?
Tackar för alla svar
M.V.H Simon B :???:
http://www.garaget.org/?car=37310&image=320627
av ljungström
#90458
Att Bilia inte vill ta hand om ett problem som tydligen orsakas av eftermonterade delar är väl inte speciellt konstigt? Tag kontakt med leverantören av sänkfjädrarna istället.
av Christian_m
#90464
Kapar tråden.

Det var riktigt snygga fälgar du har. Vad heter dem och vad betalade du för 4 inkl däck?
Användarvisningsbild
av Micke_d
#90472
Stösta anledningen ( tror jag ) är att drivaxlarna har fått en ny vinkel fick samma fenomen på min nu när jag satte på H&R fjädrar i förra veckan ... men det börjar redan avta ... så ge det ett par veckor eller så ( beror på hur mycket du kör ) så tror jag att "felet" kommer bli mindre och mindre ( drivaxel gidder )

// Mvh
Användarvisningsbild
av CarMan
#90479
det där löser bilia lätt. men du komer nog att ha en normal hög bil när du åker därifrån.
Användarvisningsbild
av jihed
#90510
Jag hade en massa skak i ratten redan innan jag fick på H&R fjädrar.. Under moteringens gång visade det sig att centrumringarna i fälgarna inte satt någe vidare.. Så efter sänkningen gick den bra (tror jag i alla fall).. i åtmnstone en dag tills den va inne på volvo i Falun på hjulinställning...
Micke_d du kanske kan svara på ifall ni monterar av hjulen vid hjulinställning? Tänkte om dom inte sitter 100% OK nu igen.

/Jimmy
Användarvisningsbild
av Micke_d
#90667
jihed skrev:Jag hade en massa skak i ratten redan innan jag fick på H&R fjädrar.. Under moteringens gång visade det sig att centrumringarna i fälgarna inte satt någe vidare.. Så efter sänkningen gick den bra (tror jag i alla fall).. i åtmnstone en dag tills den va inne på volvo i Falun på hjulinställning...
Micke_d du kanske kan svara på ifall ni monterar av hjulen vid hjulinställning? Tänkte om dom inte sitter 100% OK nu igen.

/Jimmy
hehe du hade den inlämnad hos oss :-)

Nej man tar ej av hjulen när man gör en hjulinställning

( våran nya inställnings maskin klarar upp till 28" stora fälgar ca )

men jag har hittat en liten TJ på vibbrations problem som jag ska undersöka lite mer ... vi har en Röd S40 T5a inne i dag som vi byter drivaxlar samt ett nytt motor fäste på ... vi får se om det löser biffen på denna bil ...

har ej testat den bilen själv så jag kan inte häller säga om det är samma fel/vibbrationer

// Mvh
av Frigge
#90710
Micke_d skrev:
jihed skrev:Jag hade en massa skak i ratten redan innan jag fick på H&R fjädrar.. Under moteringens gång visade det sig att centrumringarna i fälgarna inte satt någe vidare.. Så efter sänkningen gick den bra (tror jag i alla fall).. i åtmnstone en dag tills den va inne på volvo i Falun på hjulinställning...
Micke_d du kanske kan svara på ifall ni monterar av hjulen vid hjulinställning? Tänkte om dom inte sitter 100% OK nu igen.

/Jimmy
hehe du hade den inlämnad hos oss :-)

Nej man tar ej av hjulen när man gör en hjulinställning

( våran nya inställnings maskin klarar upp till 28" stora fälgar ca )

men jag har hittat en liten TJ på vibbrations problem som jag ska undersöka lite mer ... vi har en Röd S40 T5a inne i dag som vi byter drivaxlar samt ett nytt motor fäste på ... vi får se om det löser biffen på denna bil ...

har ej testat den bilen själv så jag kan inte häller säga om det är samma fel/vibbrationer

// Mvh

Stämmer bra med drivaxlarna o motorfästet som du säger.
Det löser den typen av vibrationer.
av SIMONT5
#90841
Jag har nu fått tag på ett par beg drivaxlar från en 05 med 1tuen mil :skall byta dem i dag .Får se åm problemet upphör ?

Jag vore intreserad av vilken motor fäset som byts.

Återkommer med info .
M.V.H Simon B
Användarvisningsbild
av Micke_d
#90924
SIMONT5 skrev:Jag har nu fått tag på ett par beg drivaxlar från en 05 med 1tuen mil :skall byta dem i dag .Får se åm problemet upphör ?

Jag vore intreserad av vilken motor fäset som byts.

Återkommer med info .
M.V.H Simon B
motorfästet är av en uppdaterad vertion... sitter under batteriet ... den nya är typ runt och den äldre mod. är fyrkantig ...

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som […]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]

Hej, har en Volvo s40 2. Varvtalet ligger kvar (st[…]

Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]