NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1327688
Har märkt att acn lägger av efter en dryga halvtimmes bilfärd, allt pekar på magnetkopplingen.

Har fått loss bulten i mitten. Har skruvat in 3 st 5m skruvar för att tvinga ut den men den vägrar släppa... :mad: Måste vara fastrostad i axeln
Någon som har något annat tricks för att få loss kopplingen med?
#1327717
Halvt offtopic.. Men den dan jag måste ge mig på det där så hade jag satsat på skruvar med hög hållfasthet, M5 är ju trots allt ganska litet..
Läste om en kille här på forumet som hade otur och en skruv gick av och blev tvungen att ta bilen till verksta :-)
#1327871
Såja äntligen! Fick loss skivan och tagit bort ett shims. Fy vad den satt, detta ger jag mig aldrig på igen kan jag säga....
Blev ett jäkla jobb med det hela då den vägrade lossna. Jag trodde det var kört när en av skruvarna gick av men lyckades borra upp den och i med ny. Till slut efter bankade och skruvande och lite extra hjälp så lossnade
den :-)
Nu var jag iväg en 10 mils sväng på kvällen och provtryckte hela tiden, dock inte särskilt varmt ute men den jobbade hela tiden iallafall.
Blev att plocka bort det lilla shimset som var på 0.03mm så nu har jag ett spel på cirka 0.04mm vad jag tror om jag mätt rätt...
I värsta fall blir det att plocka bort det stora och i med det lilla igen, den lär ju lossa lättare nu isåfall.

Tack för tipsen!
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]